Pri nákupe nad 30€ doprava zadarmo.

Sedmové karty

Kód: 4101
€2,45 –20 %
Sedmové karty
€2,45 –20 % €1,95 €1,63 bez DPH
Momentálne nedostupné
Možnosti doručenia

Sedmové alebo tiež mariášové karty sú jedny z najpoužívanejších a dá sa s nimi hrať množstvo hier. V popise nájdete zopár z nich. Balíček obsahuje 33 kariet.

Detailné informácie

Doprava zdarma
Doprava zdarma
Pre každú objednávku nad 30€ na výdajné miesto Packeta.
Rýchle doručenie
Rýchle doručenie
Všetok tovar máme skladom. Doručujeme do 2 dní.
Spoľahlivosť
Spoľahlivosť
Viac ako 15 700 spokojných zákazníkov.

Podrobný popis

Ako sa hrá SEDMA

Typy a hodnoty kariet

Karty sú za sebou radené nasledovne: 7, 8, 9, 10, dolník, horník, kráľ, eso. 7 je najhodnotnejšou kartou v hre – prebije ostatné karty . Funguje podobne ako žolík, pretože berie na seba hodnotu akejkoľvek karty. Esá a desiatky majú hodnotu 10. Karty 8, 9, dolník, horník, kráľ sú nebodované.


Začiatok hry

1. Pokiaľ hrajú iba 3 hráči:

  • Z balíčka sa vytiahnu dve nebodované karty (osmička a deviatka).
  • Každý hráč dostane 4 karty.
  • Ostatné karty sa položia do stredu rubom na vrch.
  • Hráč, ktorý získa červeného kráľa (najlepšie je zatajovať ho čo najdlhšie) hrá sám za seba, ostatní hráči hrajú spolu.
  • Červený kráľ má v tomto prípade hodnotu ako sedma.

2. Pokiaľ hrajú 4 hráči:

  • Každý hráč dostane 4 karty.
  • Ostatné karty sa položia do stredu rubom na vrch.
  • Hráči tvoria dvojice.
  • Tí, čo sedia oproti sebe, hrajú spolu. Nemôžu si však radiť, ani nič naznačovať.


Priebeh hry

Prvý hráč vyhodí kartu ľubovoľnej hodnoty. Úlohou súperov je získať zdvih tak, že vyložia kartu rovnakej hodnoty, akú má prvá karta v danom kole. Počas hry môžu nastať tieto situácie:

  1. Nikto nemá na ruke kartu rovnakej hodnoty a zdvih vyhráva prvý hráč.
  2. Protihráč vyloží na stôl kartu s takou istou hodnotou a tým prebije prvú kartu. Kto ako posledný vyloží kartu rovnakej hodnoty získava zdvih.
  3. Protihráč vyloží na stôl sedmu, ktorá prebije ostatné karty. Berie na seba hodnotu akejkoľvek vyloženej karty. Opäť vyhráva ten, ktorý ako posledný v kole vyloží kartu rovnakej hodnoty (alebo sedmu).
  4. Prvý hráč má v situáciách 2 a 3 výhodu. Pokiaľ má na ruke kartu rovnakej hodnoty ako prvá karta (alebo sedmu), môže otočiť kolo. Pokiaľ ju vyloží, získava zdvih.
  5. Spálená hra – ak hráč dostane alebo počas hry pozbiera 4 karty rovnakej hodnoty a ukáže ich hráčom.

Po každom kole si hráči doplnia karty z balíčka tak, aby mali na ruke vždy 4 karty. Pokiaľ už toľko kariet nemajú k dispozícií, musia mať rovnaký počet kariet.


Koniec hry

Hráči si po každom kole pripíšu body, ktoré budú na konci hry premenené na výherné body. Vyhráva hráč s najvyšším počtom výherných bodov (obvykle 10).

1. Body

  • Ak hráč vyhrá zdvih a získa desiatku alebo eso – 10 bodov.
  • Ak hráč vyhrá posledný zdvih – 10 bodov.

2. Výherné body

  • Najvyšší počet bodov – pripíšete si 1 výherný bod
  • Ak súperi nemajú žiadne body – víťaz si pripíše 2 výherné body
  • Ak súperi nevyhrali žiadny zdvih – víťaz si pripíše 3 body
  • Spálená počas jedného zdvihu – 1 výherný bod
  • Spálená hra z ruky – 4 výherné body

 

Ako sa hrá KENT

Táto kartová hra bola súčasťou detstva mnohých z nás. Aj keď väčšina ľudí Kenta pozná, nie je na škodu oživiť si troška pamäť a pripomenúť pravidlá.

Kenta sa väčšinou hrá s mariášovými kartami, no ak ich nemáte zrovna po ruke, môžete použiť aj žolíkové. Ideálny počet hráčov je 4 alebo 6. Pre hru je potrebné vytvoriť dvojice – minimálne 2 a maximálne 3. Pri viacerých dvojiciach nie je jednoduché sledovať reakcie protihráčov a z hry sa tak vytráca značné množstvo zábavy.

Príprava na hru

Pred začiatkom hry si každá dvojica vymyslí nejaké znamenie, ktoré bude označovať to, že jeden z nich získal Kenta (tzn. má na ruke 4 karty rovnakej hodnoty).

Znamenia môžu byť:

  • verbálne (fráza, veta, nejaké špecifické slovo, zakašľanie…)
  • neverbálne (poškrabanie, žmurknutie, vycerenie zubov,…)

Ako znamenie môžete teda použiť prakticky hocičo, avšak iba v rámci hracej plochy a dostatočne viditeľné. Medzi nedovolené heslá patrí napríklad kopnutie spoluhráča pod stolom.

Cieľ hry: Získať 4 karty rovnakej hodnoty a dať dohodnuté znamenie spoluhráčovi bez toho, aby si to protihráči všimli.

Začiatok hry

Jeden z hráčov rozdá každému (vrátane seba) 4 karty. Zvyšok kariet je v prostriedku stola lícom nadol. Vedľa kopy sa opačnou stranou položia 4 karty, na ktorých bude jasne viditeľné, o aké znaky a hodnoty sa jedná.

Priebeh hry

Hráči si môžu vymeniť jednu alebo viac kariet, ktoré majú na ruke za tie, ktoré sú otočené na stole lícom nahor. Výmena je rýchla a spontánna, platí, že rýchlejší vyhráva. Keď sa povie „TERAZ“, hráči si začnú karty meniť. Vymeniť si môžete aj kartu, ktorú vyhodil iný hráč a vám sa hodí do štvorice. Keď výmena ustane, nepotrebné karty sa položia nabok a otočia sa ďalšie 4 karty z kopy. Opäť nastáva výmena. Takto to pokračuje, až dokým jeden z hráčov nezíska Kenta.

Koniec hry

Hra môže skončiť týmito spôsobmi:

  1. Jeden z dvojice získa 4 karty rovnakej hodnoty. Dá spoluhráčovi znamenie a ten zakričí „KENT“. Víťazný pár získa 1 bod.
  2. Kenta majú obaja hráči z jeden dvojice a jeden z nich zakričí „DVOJKENT“. Získavajú 2 body.

Ak druhá dvojica vytuší, že máte „Kenta alebo odhalia vaše heslo, môžu vašu akciu zastaviť zvolaním „STOP“. Ak uhádli, majú bod oni. Ak sa však pomýlili a vy Kenta nemáte, získavate bod vy.

 

Ako sa hrá MARIÁŠ

Mariáš je kartová hra pre 2 až 4 hráčov. Počet hráčov závisí od druhu hry. Najznámejší je volený a licitovaný mariáš, ktorý hrajú 3 hráči. Ďalšie varianty sú krížový mariáš, ktorého sa zúčastňujú 4 hráči a lízaný mariáš, ktorý hrajú 2 hráči.

Mariáš sa hrá s balíčkom sedmových kariet. Počet kariet v hre je 32. Každý balíček obsahuje 4 farby alebo symboly. Sú nimi červeň, zeleň, guľa a žaluď. Každá farba má osem kariet s hodnotami eso, kráľ, horník, dolník, 10, 9, 8, 7. Eso je pre každú farbu najvyššou a sedmička najnižšou hodnotou.

Cieľom hry je získať maximálny počet desiatok a es a prémiových bodov. Prémiové body tvorí posledný zdvih a tiež každá dvojica kariet, ktorú tvorí horník a kráľ rovnakej farby. V mariáši hrá vždy jeden hráč proti dvom súperom alebo inak povedané dvaja obrancovia hrajú proti hlavného hráčovi. 

Hodnoty kariet v mariáši

  • Eso – 10 bodov
  • Desiatka – 10 bodov
  • Posledný zdvih (tzv. Ultimo) – 10 bodov
  • Hláška – 20 bodov
  • Tromfová hláška – 40 bodov

Hláška nazývaná aj ako „mariáš“ je dvojica kariet horník a kráľ v rovnakej farbe, ktorú má jeden z hráčov. Ak je táto dvojica kariet v tromfovej farbe, hráč získava až 40 bodov. Body za hlášku získava hráč, ktorý má takúto dvojicu kariet a nahlási ju. 

Začíname hrať volený mariáš

Jeden z hráčov zamieša karty a súčasne je aj rozdávajúcim hráčom. V mariáši sa karty s výnimkou prvého kola nemiešajú, a ak by tak hráč v priebehu rozdávania urobil, porušil by pravidlá.

Rozdávajúci hráč dá hráčovi sediacemu po ľavej ruke (označovaný ako „predák“) 7 kariet. Hráčovi, ktorý dostane karty ako prvý, tzn. predákovi, hovoríme aj „voliaci hráč“ alebo „forhond“. Predák hrá sám proti dvom súperom. Predák zo svojich siedmich kariet vyhodí  na stôl jednu, ktorá bude tromfová.  Za tromf zvolí svoju najsilnejšiu farbu. To znamená, že karta s týmto symbolom prebije akúkoľvek kartu s inou farbou. Tromf hráči nesmú na začiatku vidieť, preto ju položí na stôl lícom nadol. Potom rozdávajúci hráč rozdá päť kariet hráčovi po pravej ruke (označovaný ako „zadák“) a nakoniec dá 5 kariet sebe. V druhom kole sa rozdá po 5 kariet každému hráčovi počnúc predákom. Ak by si predák zo svojich prvých siedmich kariet nevedel zvoliť tromfovú farbu, môže vyberať náhodne aj zo zvyšných piatich kariet, tzv. „z národa“, nesmie sa však pred výberom tromfu na karty pozrieť.

Pred samotným zahájením hry má predák v ruke 12 kariet, pričom jedna leží na stole ako tromf a ďalší dvaja hráči majú po 10 kariet. Keď je tromfová farba zvolená, vyhadzuje predák 2 karty do talónu. Ide o karty, ktoré sa mu nepáčia respektíve nehodia a s týmito kartami sa nehrá. Predák nemôže do talónu odhodiť desiatku ani eso. Ak by tak náhodou urobil, musí nato upozorniť súperov. 

Schválenie alebo odmietnutie hry v mariáši

Prvou fázou kartovej hry mariáš je schválenie alebo odmietnutie voľby. Predák alebo teda voliaci hráč sa opýta najskôr hráča po svojej ľavej, potom po pravej ruke, či hru schvaľujú. Ak obaja protihráči odpovedia „dobrá“, hra je schválená, predák ukáže tromfovú farbu a začne sa hrať. Ak jeden z hráčov odpovie „zlá“ a berie zo stola dve talóne karty, je „tromfová hra“ definitívne zamietnutá. Hráč, ktorý zobral z talóna karty je rozhodnutý hrať buď betl alebo durch, čo sú ďalšie varianty hry mariáš.

V prípade, že obaja hráči schválili „hru vo farbe“, predák otočí kartu, ohlási farbu, napríklad „zeleň“ a hra je zahájená.

Kartová hra mariáš prebieha tak, že voliaci hráč (predák alebo forhond) vynesie na stôl ľubovoľnú kartu. Ďalší hráči prihadzujú podľa týchto pravidiel:

  • Každý hráč je povinný priznať farbu a prebíjať karty. Ak teda má kartu vo vynesenej farbe, musí ju prihodiť, pričom je výhodné, ak priloží kartu s vyššou hodnotou. Poradie hodnôt je 7, 8, 9, dolník, horník, kráľ, 10 a eso.

Ak teda predák vynesie napríklad červeň v deviatke a ďalší hráč má vo svojich kartách červeň v osmičke a červeň kráľa, musí vyhodiť kráľa. Ak by ale ďalší hráč mal červeň dolníka alebo desiatku, je jedno, ktorú kartu vynesie. Môže sa stať, že hráč nemôže prebiť vynesenú kartu, vtedy aspoň prihodí kartu tej istej farby.

  • Ak hráč nemá kartu vo vynesenej farbe, musí priložiť tromf. Tromfové karty prebíjajú všetky ostatné farby.
  • Ak hráč nemá ani kartu vynesenej farby a dokonca ani tromfovú kartu, môže prihodiť ľubovoľnú kartu.

Hráč, ktorý prihodil najvyššiu kartu vo vynesenej farbe, získava zdvih. Ak je vo zdvihu tromf, získava zdvih najvyššia tromfová karta. Vynáša vždy ten hráč, ktorý získal zdvih. Hra končí po odohratí posledného desiateho zdvihu. 

Kto vyhráva mariáš?

V mariáši vyhráva buď voliaci hráč alebo jeho súperi. Predovšetkým je to tá z hráčskych strán, ktorá získala najvyšší počet desiatok a es.

Netreba zabudnúť na pripočítanie prémiových bodov. Tie získa hráč za posledný zdvih alebo za „mariáš“, teda dvojicu kariet horník a kráľ v rovnakej farbe. Tieto body sa pripočítavajú na konci hry k získaným desiatkam. Čo je však dôležité, že hlášky sa oznamujú hráčom v priebehu hry a to vtedy, ak niektorú z dvojice kariet hráč vynáša alebo prikladá. Buď ide o hlášku „dvadsať“, alebo „štyridsať“, podľa toho či je mariáš vo vynesenej farbe, alebo tromfovej farbe. Je dobre, ak takýto zdvih dá hráč bokom a karta hlášky zostane lícom nahor, aby s ňou pri vyhodnotení hry hráči počítali.

 

Ako sa hrá FARAÓN

Faraón je pravdepodobne prvou kartovou hrou, ktorú ste sa naučili už v detstve. Možno ju poznáte pod názvom Farár, či Prší. Táto hra má viacero pomenovaní, no pravidlá sa môžu mierne líšiť. Obľúbená kartová hra je vďaka veľmi jednoduchým pravidlám určená pre všetky vekové kategórie.

Typy kariet

Faraón sa hrá s balíčkom mariášových kariet. Pri počte viac ako 4 hráčov sa odporúča použiť dva balíčky kariet. Karty sú za sebou zoradené nasledovne: 7,8,9,10, dolník, horník, kráľ, eso. Každá karta má jednu z nasledujúcich farieb: červeň (srdce), zeleň (list), guľa, žaluď.

Začiatok hry

  • Karty poriadne premiešajte.
  • Každý hráč dostane 5 kariet.
  • Jedna karta sa položí na stôl lícom na vrch a bude slúžiť ako začiatočná.
  • Ak bude štartovacia karta eso alebo sedma, balíček kariet sa otočí – rovnaký znak = karta je platná.
  • Z ostatných kariet sa urobí kopa.

Priebeh hry

Hráči postupne vykladajú po jednej karte z tých, ktoré majú na ruke. Musia dodržiavať nasledujúce pravidlá:

  • Vyložená karta musí mať rovnaký znak alebo farbu ako posledná karta na stole (napríklad môžete na srdcovú osmu položiť listovú osmu, ale aj srdcovú desiatku).
  • Ak vyhodíte akúkoľvek sedmu, hráč za vami si musí vziať tri (v niektorých pravidlách sa uvádzajú 2) trestné karty (2 sedmy = 6 kariet, …).
  • Farbu môže meniť pomocou horníka – môžete ho použiť na akúkoľvek kartu.
  • Zelený dolník môže ísť na akúkoľvek kartu, avšak váš súper môže naň takisto položiť ľubovoľnú kartu.
  • Ak máte na ruke karty rovnakého znaku a rozdielnej farby, môžete ich vložiť do kopy naraz.
  • 4 karty rovnakého znaku sa volajú spálená a po ich vyložení môžete ísť ešte raz.
  • Esom môžete zastaviť hráča, ktorý nasleduje po vás, on však môže esom prebiť váš ťah.

Koniec hry

  • Víťazom je ten hráč, ktorý sa ako prvý zbaví všetkých kariet.

Jeden zo súperov môže vrátiť vypadnutého hráča do hry pomocou červenej sedmy – musí si zobrať 3 karty a znova hrať.

 

Ako sa hrá VOJNA

„Vojna“ je ideálnou hrou na oddychové víkendy a zabaví hráčov všetkých vekových kategórií. Nemusíte študovať žiadne zložité pravidlá ako je to pri Blackjacku, výhra závisí prevažne na náhode. Prečítajte si základné postupy, poproste šťastenu o troška zľutovania a môžete sa naplno pustiť do hry.

Typy a radenie kariet

Vojna je určená pre dve osoby. Hru môžete hrať s mariášovými, ale aj so žolíkovými kartami. Je len na vás, či si zvolíte dlhšiu a napínavejšiu variantu hry s viacerým počtom kariet alebo dáte prednosť rýchlej dynamickej hre.

Karty sú radené nasledovne od najnižšej hodnoty po najvyššiu:

Mariášové karty – 7, 8 ,9 ,10, dolník, horník, kráľ, eso.

Žolíkové karty – 2 ,3 ,4 ,5 ,6 ,7 ,8 ,9 ,10 , J , Q , K , A.

Začiatok hry

Karty sa rozdelia na dve presné polovice. Každý z hráčov položí svoju kôpku pred seba lícom nadol.

Postup hry

  1. Obaja hráči si vezmú prvú kartu zo svojej kopy.
  2. Naraz ju položia lícom navrch do stredu stola.
  3. Ten z dvojice, ktorého karta má vyššiu hodnotu, vyhráva kolo. Výherca si vezme obe karty a položí ich na spodok svojej kopy.
  4. V druhom kole sa proces opakuje, opäť vyhráva ten, kto vyhodí kartu s vyššou hodnotou.
  5. Pokiaľ hráči vyhodia kartu rovnakej hodnoty, začína Vojna.
  6. Počas Vojny vyhadzujú hráči súčasne 3 karty z kopy.
  7. Tretia karta je rozhodujúca, ten, ktorý má kartu vyššej hodnoty, berie všetkých 8 kariet.

Koniec hry

Hra končí, keď jeden z hráčov získa všetky karty. Stáva sa výhercom.

Príklad č. 1: Vyložíte kartu s hodnotou 7. Váš súper vyloží 9 – vyhráva.

Príklad č. 2: Vyložíte kartu s hodnotou 10. Váš súper otočí takisto kartu 10. Vojna prebehne nasledovne: vaše karty – eso, dolník, 8. Súperove karty – kráľ, horník, 10. Vyhráva súper, pretože jeho posledná karta má vyššiu hodnotu ako vaša.

Dodatočné parametre

Kategória: Spoločenské hry
Záruka: 2 roky
Hmotnosť: 0.05 kg
Kategória: Kartové hry
Počet hráčov: 2-10
Doba hrania: 15-120 min.
Vek: 4+
Jazyk hry/pravidiel:

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & Shoptetak.cz.